Ce credem

  1. Noi credem ca Biblia sau Sfanta Scriptura este Cuvantul lui Dumnezeu fara greseala si singura noastra norma in viata de credinta.Biblia sau Sfanta Scriptura, compusa din Vechiul Testament si Noul Testament, este insuflata de Dumnezeu (2 Tim. 3:16; 2 Petru 1:20-21).
  2. Noi credem intr-un Dumnezeu in trei persoane: Tatal, Fiul si Duhul Sfant.
    1. Dumnezeu TatalS-a descoperit in vechime slujitorilor Sai ca un Dumnezeu care nu depinde de cineva, zicand: „Eu sunt Cel ce sunt” (Exod 3:14).
    2. Dumnezeu FiulDomnul nostru Isus Hristos este vesnic (Evrei 13:8). Exista din vesnicie (Ioan 17:5) si este Unicul Fiu nascut din Tatal, „Cel intai nascut din toata zidirea” inaintea oricarei fapturi (Coloseni 1:15-16,17; Ioan 1:2-3).El este adevaratul Mesia (Mantuitor) care a fost fagaduit, implinitorul Legii si al profetiilor Vechiului Testament (Luca 2:26-27).
    3. Dumnezeu Duhul SfantDuhul Sfant, numit si Duhul lui Dumnezeu si Mangaietorul sau Duhul Adevarului (Ioan 14:26), este a treia persoana din Sfanta Treime (1 Cor. 12:3-6; 2 Cor 13:14). El a fost de la inceput, a conlucrat cu Tatal si cu Fiul la creatiune (Genesa 1:2).
  3. Noi credem ca Dumnezeu la inceput a facut cerurile si pamantul (Gen. 1:1).
  4. Noi credem ca Dumnezeu a creat ingerii.
  5. Noi credem ca pacatul a intrat in lume datorita neascultarii omului de porunca lui Dumnezeu.„Domnul Dumnezeu a dat omului porunca aceasta: «Poti sa mananci dupa placere din orice pom din gradina; dar din pomul cunostintei binelui si raului sa nu mananci, caci in ziua in care vei manca din el, vei muri negresit»” (Gen. 2:16-17).
  6. Noi credem ca harul lui Dumnezeu a facut si face posibila mantuirea omului prin jertfa Domnului Isus Hristos.
  7. Noi credem ca mantuirea este conditionata de credinta, pocainta si nasterea din nou.
    1. Credinta.„Credinta este o incredere neclintita in lucrurile nadajduite si o puternica incredintare despre lucrurile care nu se vad” (Evrei 11:1, 2 Cor. 4:18).Credinta vine prin auzirea Cuvantului lui Dumnezeu (Rom. 10:17).
    2. Pocainta.Pocainta este o porunca a Domnului Isus (Marcu 1:14-15). Ea reprezinta intoarcerea omului la Dumnezeu de pe caile ratacite ale pacatului (Isaia 55:7), schimbarea totala a vietii vechi cu una noua, dupa Cuvantul lui Dumnezeu (Rom. 2:4), schimbarea gandirii omului.
    3. Nasterea din nou.Nimeni nu poate deveni un copil al lui Dumnezeu daca nu este, mai intai, nascut din nou (loan 3:5-8). Oricat de bun ar fi un om, daca nu este nascut din nou, nu poate mosteni Imparatia lui Dumnezeu (loan 3:3-5). Omul se compune din trup, suflet si duh.In urma auzirii Cuvantului lui Dumnezeu vine credinta mantuitoare (Romani 10:17), urmeaza pocainta (Fapte 2:37-38) si nasterea din nou prin Cuvantul lui Dumnezeu si Duhul Sfant (Ioan 3:5, Iacov 1:18, 1 Petru 1:23, Tit 3:5).Fara nasterea din nou nu are valoare nici credinta (Iacov 2:19), nici cunostinta (Rom. 1:32) si nici botezul in apa (Fapte 8:13-24).
  8. Noi credem ca avem iertarea lui Dumnezeu ca urmare a primirii Domnului Isus Hristos ca Mantuitor.Dupa ce a primit iertarea, pacatosul iertat trebuie sa-L marturiseasca pe Isus si altor pacatosi (Luca 24:47; Fapte 4:17-20).
  9. Noi credem ca botezul in apa, care se acorda persoanelor care cred si care s-au intors la Dumnezeu, trebuie efectuat printr-o singura cufundare in Numele Tatalui, al Fiului si al Duhului Sfant.Botezul in apa este randuit de insusi Domnul nostru Isus Hristos (Mat. 28:19). El este un simbol al mortii fata de pacat, al invierii la o viata noua in Hristos (Rom. 6:1-4). II pot primi cei care cred si marturisesc credinta (Marcu 16:16, Fapte 8:36).Prin botezul in apa credinciosul este adaugat la numarul membrilor Bisericii lui Dumnezeu (Fapte 2:38-47, Fapte 10:47-48, 1 Petru 3:21).Copiii credinciosilor, ca si ceilalti oameni, nu pot fi botezati pana ce nu ajung sa se convinga singuri ca Domnul Isus este Mantuitorul lor personal (Fapte 8:37).
  10. Noi credem in instituirea Cinei Domnului pentru Biserica. Participarea la Cina Domnului constituie o proclamare a mortii Domnului Isus Hristos.Cina Domnului este al doilea act de cult dupa botez ca forma exterioara in Biserica lui Dumnezeu. Ea este instituita de Insusi Domnul nostru Isus Hristos prin intemeierea legamantului nou (Matei 26:28; Luca 22:19-20). Cina Domnului se compune din paine nedospita si rodul vitei nefermentat, care simbolizeaza jertfirea trupului si varsarea sangelui Sau pentru pacatele noastre (1 Cor. 11:24-25).
  11. Noi credem in fagaduinta botezului cu Duhul Sfant pentru toti credinciosii.Duhul Sfant este promis de Dumnezeu inca prin profetul Ioel (Ioel 2:28-29). Proorocul Ioel vorbeste de doua mari revarsari: ploaia timpurie si ploaia tarzie (Ioel 2:23). Ploaia timpurie s-a revarsat in primele secole, incepand cu ziua de Rusalii, la Ierusalim (Fapte 2:2-4), iar ploaia tarzie se revarsa in zilele noastre.Botezul cu Duhul Sfant este insotit de semnul vorbirii in alte limbi (Fapte 2:4; 10:46; 19:6).
  12. Noi credem ca atat nasterea din nou cat si botezul cu Duhul Sfant trebuie sa fie urmate de roada Duhului Sfant.Roada Duhului Sfant este recolta unei vieti sfinte, dupa ce am devenit copiii lui Dumnezeu, nascuti din nou, carmuiti de Duhul Sfant in toate privintele (Galateni 5:22-23).
  13. Noi credem in vindecarile divine.Vindecarile divine (supranaturale) intra tot in planul de mantuire infaptuit pe Golgota prin jertfa de ispasire a Domnului nostru Isus Hristos (Matei 8:16-17).Vindecarea se poate obtine prin credinta personala (Luca 8:48), prin darul de vindecare (1 Cor. 12:9; Fapte 3:6) si prin rugaciunea rostita cu credinta in urma ungerii cu ulei a bolnavilor, dupa cele scrise in Iacov 5:14-16.Ungerea cu untdelemn este oranduita numai pentru credinciosi. Ea se face de catre prezbiteri ordinati, atunci cand bolnavul o cere (Iacov 5:14-16). Dupa ungere se face rugaciune cu punerea mainilor (Marcu 16:17-18; 6:12-13).

    Biblia nu opreste pe nimeni sa se lase consultat de medici si sa le urmeze indicatiile in caz de boala (Marcu 2:17).

  14. Noi credem in existenta Bisericii lui Dumnezeu fondata de catre Domnul Isus Hristos ca organism unitar si viu.Cuvantul „Biserica” este echivalentul a ceea ce in limba greaca se numeste „Eklesia” si inseamna „adunarea celor chemati”. In intelesul Sfintelor Scripturi, ea este universala, cuprinde pe toti credinciosii timpurilor trecute si prezente, care, auzind glasul lui Isus, s-au hotarat sa se intoarca cu pocainta la Domnul, urmand invataturile Domnului nostru Isus Hristos si ale apostolilor Sai (1 Cor. 1:2-2; 2 Cor. 6:14-18).
  15. Noi credem ca preotia Vechiului Asezamant a fost inlocuita in Noul Asezamant prin slujbele spirituale randuite in Biserica.Toti slujitorii reprezinta o singura treapta spirituala, termenul de episcop, prezbiter si pastor priveste aceeasi slujba (1 Petru 5:1-2; Fapte 20:17,28; Filipeni 1:1).Din punct de vedere administrativ, se poate deosebi slujba de pastor de cea de prezbiter.Diaconatul a luat fiinta ca o slujba cu caracter gospodaresc (Fapte 6:1-6). Mai apoi a capatat, pentru unii dintre diaconi care s-au remarcat, si un caracter spiritual (Fapte 6:8-15; 1 Tim. 3:8-12). „Pentru ca cei ce slujesc bine ca diaconi, dobandesc un loc de cinste si o mare indrazneala in credinta care este in Hristos Isus” (1 Tim. 3:13).
  16. Noi credem ca lucratorii Evangheliei sunt ordinati in lucrare prin punerea mainilor si rugaciunea facuta de catre slujitorii lui Dumnezeu indreptatiti sa faca acest lucru (Fapte 6:5-6; 13:2-4; 14:23; Tit 1:5).Ordinarea se poate face direct pentru slujba de diacon sau prezbiter, iar dupa un stagiu oarecare ei pot fi ordinati pentru slujba de pastor asistent sau pastor principal. Ordinarea se face in urma unui examen pentru cei care nu sunt absolventi de seminar si in urma unei marturisiri date in scris in fata Comisiei de ordinare, de loialitate fata de Biserica lui Dumnezeu. Diaconii sunt ordinati de catre doi pastori, iar prezbiterii si pastorii de catre cel putin trei pastori. Daca cineva a fost ordinat diacon, trecerea la slujba de prezbiter sau pastor se face printr-o ordinatiune.
  17. Noi credem ca toti membrii Bisericii lui Dumnezeu au indatoriri si drepturi.Nimeni nu poate sa devina membru in Biserica lui Dumnezeu Apostolica Penticostala decat numai dupa ce si-a insusit principiile de credinta.
  18. Noi credem ca familia, prin casatorie, este o institutie divina asezata de Dumnezeu.Familia este o institutie divina si biblica. Ea a fost hotarata de Dumnezeu, chiar primilor oameni: Adam si Eva (Genesa 2:18-24).Prin casatorie, Dumnezeu face legatura intima si sfanta intre sot si sotie, formand din amandoi un singur trup (Matei 19:5). Cine hotaraste in inima lui sa ramana necasatorit este liber (1 Cor. 7:7-8, 34, 40).DIVORTUL — nu este ingaduit de Cuvantul lui Dumnezeu, afara de cazul de adulter dovedit (Matei 19:6-9).

    Concubinajul si avortul nu sunt ingaduite de Dumnezeu (Evrei 13:4; 1 Cor. 6:18-20; Galateni 5:19; Exod 20:13).

    RECASATORIREA — este ingaduita de Cuvantul lui Dumnezeu numai atunci cand unul din cei doi soti a trecut din viata (Rom. 7:1-3).

    Nu se admite recasatorirea atunci cand despartirea s-a facut din alt motiv decat cel biblic. Cuvantul lui Dumnezeu nu admite aceasta, ci doar o reimpacare sau renuntare la recasatorire (1 Cor. 7:10,11).

  19. Noi credem in randuiala Bisericii cu privire la binecuvantarea copiilor.Copiii credinciosilor sunt sfinti (1 Cor. 7:14). Ei totusi vor fi adusi la binecuvantare, unde, dupa exemplul Domnului Isus (Matei 19:13-15; Marcu 10:13-16), copiii mici sunt luati in brate, iar peste cei mai mari se pun mainile, rostindu-se textul de binecuvantare de la Numeri 6:24-27, in timp ce li se pronunta numele. Apoi urmeaza o scurta rugaciune pentru copil si parintii lui.
  20. Noi credem ca darnicia este o datorie sfanta pentru fiecare credincios.Darnicia este asezata de apostoli in primele Biserici crestine: 1 Cor. 16:1-2; 2 Cor. 8:1-15. In primul rand, prin darnicie se intareste raspandirea Evangheliei. Pentru a ne mantui, Dumnezeu L-a dat pe Fiul Sau pentru noi (Ioan 3:16). La fel, pentru a putea ajunge Evanghelia si la alti pacatosi, si noi suntem datori sa facem „partea Domnului” si sa dam din toate bunurile noastre celor ce ne invata si predica Evanghelia (Galateni 6:6; 1 Tim. 5:17)
  21. Noi credem ca duminica este ziua Domnului.Noi serbam ca zi de rugaciune si odihna duminica. In ea ne odihnim si participam regulat la serviciile divine ale Bisericii, pentru zidirea noastra sufleteasca.Serbam aceasta zi in amintirea invierii Domnului Isus Hristos, dupa modelul crestinilor din Biserica primara (1 Cor. 16:2; Fapte 20:7; 2:1; Ioan 20:19-20). In afara de duminica, se oficiaza servicii divine in orice alta sarbatoare, precum si in zilele stabilite de Biserica (Efeseni 6:18; 1 Tim. 2:1-4).
  22. Noi credem ca voia lui Dumnezeu este sa fim loiali fata de stat si fata de autoritatile statului.Cuvantul lui Dumnezeu ne impune recunoasterea si respectarea autoritatilor si a ordinii de stat (1 Petru 2:13-17; Tit 3:1,2), pe de alta parte aceasta este si o datorie nationala si cetateneasca. Autoritatile statului sunt randuite de Dumnezeu, pentru pastrarea ordinii publice, pentru conducerea tarii si binele poporului (Romani 13:1-5). Noi suntem datori a ne supune legilor tarii, potrivit Cuvantului lui Dumnezeu. Suntem datori sa platim darile catre stat si sa ne indeplinim indatoririle ce ne revin (Romani 13:6-7).Noi suntem datori a ne ruga pentru autoritati si inalta carmuire (1 Tim. 2:1-3).
  23. Noi credem ca suntem datori sa-i iubim pe toti oamenii, indiferent de rasa, nationalitate sau convingere religioasa (Marcu 9:38, 39; Filipeni 3:16).Critica si hula impotriva altui cult religios creeaza antagonism si cearta. Nici un credincios adevarat din Biserica lui Dumnezeu nu calomniaza alte culte religioase (Marcu 9:38-39; Filipeni 3:16).
  24. Noi credem in a doua venire a Domnului Isus Hristos si in evenimentele escatologice care vor urma.
    1. Rapirea Bisericii.Credem in rapirea Bisericii inainte de aratarea Domnului Isus Hristos pe norii cerului si inainte de necazul cel mare (Isaia 26:20-21; Luca 21:40-44; Luca 17:34-36; 1 Cor. 15:40-44; 1 Tes. 4:13-18).„Despre ziua aceea si despre ceasul acela, nu stie nimeni: nici ingerii din ceruri, nici Fiul, ci numai Tatal”(Matei 24:36).
    2. Necazul cel mare si aratarea lui Anticrist.Dupa rapirea Bisericii si ridicarea Duhului Sfant, care azi opresc aratarea Anticristului (2 Tes. 2:7-8), va urma o mare stramtorare din pricina aratarii lui, cum n-a fost vreodata pe pamant si nici nu va mai fi (Matei 24:21; Apoc. 6).
    3. Venirea Domnului Isus Hristos in slava.„Indata dupa acele zile de necaz, soarele se va intuneca, luna nu-si va mai da lumina ei, stelele vor cadea din cer si puterile cerului vor fi clatinate. Atunci se va arata in cer semnul Fiului omului, toate semintiile pamantului se vor boci si vor vedea pe Fiul omului venind pe norii cerului cu putere si cu mare slava” (Matei 24:29-30; Marcu 13:24-26).Domnul va fi insotit de zecile de mii de sfinti ai Sai, care vor sta la dreapta puterii Sale (1 Tes. 4:16-17; Iuda v. 14-15).Atunci Anticristul va fi nimicit cu suflarea gurii Sale: fiara si proorocul mincinos vor fi a…

      ???

    4. Imparatia lui Dumnezeu pe pamant sau Mileniul.Imparatia lui Dumnezeu din zilele noastre este spirituala (Luca 17:20). Ea nu se intemeiaza pe obiceiuri sau forme exterioare, ci consta in sfintirea vietii, pacea si bucuria care vin de la Duhul Sfant (Rom. 14:17).In imparatia lui Dumnezeu intra toti aceia care sunt nascuti din nou (Ioan 3:3-6).Noi asteptam insa ca Imparatia lui Dumnezeu sa vina in chip vizibil pe pamant si ea va dura o mie de ani, potrivit Cuvantului Sau (Mat. 6:10; Apoc. 20:4). Domnul isi va intemeia Imparatia Sa pe temei de dreptate si sfintenie, stapanind intreg pamantul, fiind El Domn al Domnilor si Rege al Regilor (Apoc. 11:15; 1 Cor. 15:24; Apoc. 5:10, 19:16).
    5. Invierea universala si judecata din urma.Moartea este trecerea omului din viata aceasta in viata vesnica, cu alte cuvinte despartirea sufletului si a duhului de trup. Trupul se intoarce in tarana, de unde a fost luat (Genesa 3:19), iar sufletul este viu, constient si traieste in lumea de dincolo impreuna cu duhul, de care este nedespartit.Toti oamenii, fara deosebire, trebuie sa moara, fiindca toti au pacatuit (Rom. 5:12).
    6. Cerul nou si pamantul cel nou. Viata vesnica.Viata vesnica este de obarsie divina si este un dar al lui Dumnezeu (Rom. 6:23; Evrei 7:16). Ea este promisa credinciosilor (1 Ioan 2:25; 2 Tim. 1:1); ea se capata de la Dumnezeu prin credinta in Isus Hristos (1 Ioan 5:11; Ioan 3:15), caci El insusi este viata vesnica (1 Ioan 5:20).Pentru a obtine viata vesnica trebuie sa ne luptam, staruind in fapte bune (Romani 2:7), fiindca noi suntem chemati la ea (1 Tim. 6:12). Ea este un drept de mostenire pentru veacul viitor (Marcu 10:30), este numita si viata viitoare (1 Tim. 4:8) si vor intra in ea numai cei neprihaniti, care au luptat cu credinciosie pe pamant, rabdand ispitele. Ei vor primi, la timpul hotarat, cununa vietii vesnice (1 Tim. 6:12).„Apoi am vazut un cer nou si un pamant nou; pentru ca cerul dintai si pamantul dintai pierisera si marea nu mai era. Si eu am vazut coborandu-se din cer de la Dumnezeu cetatea sfanta, noul Ierusalim, gatita ca o mireasa impodobita pentru barbatul ei. Si am auzit un glas tare, care iesea din scaunul de domnie si zicea: «Iata cortul lui Dumnezeu cu oamenii! El va locui cu ei, si ei vor fi poporul Lui, si Dumnezeu insusi va fi cu ei. El va fi Dumnezeul lor. El va sterge orice lacrima din ochii lor. Si moartea nu va mai fi. Nu va mai fi nici tanguire, nici tipat, nici durere, pentru ca lucrurile dintai au trecut»” (Apoc. 21:1).

Comentariile nu sunt permise.